Na Ciara en Dennis: nieuwe wind bij RCA.

Na meer dan 10 jaar als CEO van RCA geeft Ivo Clerix in juni de fakkel door aan Tom Van den Bergh, vandaag partner en strategic director. Het communicatie-bureau stelt ook twee collega’s als nieuwe partners voor: Jente Joris en Bart Klerckx.

Management team

Adieu Ivo, welkom Tom.

Verandering: het is de enige constante in ons vak. Ja, herlees dat nog maar eens. Dagelijks nieuwe vraagstukken en nieuwe mogelijkheden. Als bureau evolueren we zo al meer dan 40 jaar. En dat zal niet veranderen. We stemden het afgelopen jaar onze structuur en strategie scherper af op de uitdagingen waar we als bureau mee te maken hebben. Het nieuwe model trekt voluit de kaart van samenwerking tussen klant, experts (consultancy) en het - zeg maar traditionelere – reclamebureau.

Elke dag tekenen wij merken en campagnes uit. Data en technologie zijn hierin onze bondgenoten, strategie, creatie en executie de échte helden. Daar werken we naar en daar organiseren we ons op.

Tom Van den Bergh

Elk schip blijft maar op koers dankzij een goede kapitein. De voorbije 10 jaar laveerde Ivo Clerix handig rond ijsbergen. Chapeau. Hoedje af. Aan onze nieuwe CEO en strategic director Tom Van den Bergh om die schoenen te vullen.

Nu alle disciplines van communicatie zich geïntegreerd onder één dak bevinden is de tijd rijp voor nieuwe horizonten. Ik ben ontzettend trots dat RCA zich tot de top van de onafhankelijke communicatiebureaus in België mag rekenen en ben overtuigd dat Tom de juiste mensen zal blijven samenbrengen om RCA te laten evolueren.

Ivo Clerix

Sandra, Wim en Bruno: stuurlui die er stààn (behalve aan wal).

RCA kiest voor evolutie, niet voor revolutie. Het bureau komt in handen van 6 actieve vennoten, waarvan er 4 reeds de solide basis vormden, zeg maar de rotsen in de branding. Vanuit een sterke basis blijven vooruitgaan. Bij de partners is dat niet anders. Sandra, Bruno en Wim zijn haast de founding fathers en mother van RCA, al aanwezig nog voor Windows 98 op de markt kwam. Samen staan ze elk al meer dan 20 jaren garant voor de stabiliteit van het bureau, door consequent voor klant en duurzaamheid te kiezen. Een visie en keuze, waar ze ook in de toekomst met veel goesting voor blijven gaan.
Maar geloof ons niet, geloof vooral wat ze zélf zeggen:

Bart en Jente aan boord.

‘Ne creatieve en ne digitale’. Een korte en toch accurate beschrijving van onze nieuwe partners. En het klonk hoedanook beter dan Peppi & Kokki. Bart (creative director) en Jente (content director) trekken (sleuren als het nodig is) en duwen al enkele jaren mee aan een RCA dat morgen nog beter moet zijn dan vandaag. Dat het bureau blijft investeren in ervaren profielen en jonge talentvolle honden is daar een rechtstreeks gevolg van.

Steeds de juiste dingen doen, samen met onze mensen en partners: voor minder doen we het niet. RCA gaat voor duurzame samenwerkingen en relaties, niet voor wat gerampetamp achter de coulissen.

Bart Klerckx

In een context waar digitaal normaal is, zorgen we voor een naadloze integratie van online en analoog, van stories en technologie, van brede mediacampagnes tot inbound flows. Impact is keer op keer waarvoor we het doen.

Jente Joris

Jente werd zopas voor de tweede maal kersvers vader. Bart is ook vader, welliswaar niet zo kersvers. U zit nog met vragen? Wees gerust, zij ook:



De grootste uitdaging voor RCA?

Jente: Snelheid. Een groot schip op koers houden en terwijl digitale en niet-digitale speedboten kunnen lanceren. En tegelijk in een context van steeds nieuwe mogelijkheden onze core expertises blijven versterken en tegelijk ontdubbelen.
Bart: Creativiteit, expertises en strategie volledig op één lijn krijgen en houden. Want wat vandaag werkt, kan morgen alweer hopeloos verouderd zijn. Maar dat houdt ons wakker.



Het allerbeste uit het vak, all-time?

Jente: Adidas Tango Squad. Tactisch zo slim en doorheen de jaren alleen maar sterker geworden.
Bart: Gelukkig te veel om te kiezen. Ik ga voor Blind Meters (binnenland), VW’s ‘The Force’ (buitenland).



Carte blanche: wie mag morgen meteen in je team beginnen?

Jente: Ryan Reynolds. Digital marketinggenie, alleen al voor deze ad.
Bart: David Droga. Hopelijk vindt onze stagiair het niet erg haar iMac te delen.



Ik ben nogal verslaafd aan…

Jente: Koffie. Zwart. Heel straf graag.
Bart: Doe er maar twee.



Dit wens ik onszelf en ons vak toe…

Jente: Klanten en werk waar we zelf in geloven en blij van worden. En gruwelijke lijfstraffen wanneer iemand pitches organiseert met meer dan 3 bureaus in een ‘short’list.
Bart: Keuzes durven maken. Richting durven kiezen. En vooral: behouden.

Jente & Bart